Inteligentní investor

Investice, peníze, podnikání vše na jednom místě.


Zapsal krystof | 5/07/2011 | 0 Komentářů

Se slevovými servery se roztrhl v České republice pytel. Každý zná Slevomat a něco už na slevových serverech koupil. Mnoho ať už drobných živnostníků nebo firem, na něm něco zkusilo prodávat či úspěšně prodává. Na slevomatech se prodává všelicos a dnes se podrobněji podíváme na to, co se na slevových serverech vyplácí podávat a co je zase ztráta času, jak pro nabízející, tak pro majitelé slevomatu.

Pod drobnohled jsem si vzal a data čerpal z  Ostravských slevových severů slevinek.cz a doluj.cz, konkrétně z jejich historie proběhlých obchodů, takže díky jim za volně dostupné data. Data jsou pro snadnou orientaci seřazena do skupin dle zájmů:

a) Prodej tuzemských a zahraničních zájezdů na slevových serverech

b) Prodej kupónu na jídlo na slevových serverech

c) Prodej voucherů na Zdraví a vzhled na slevových serverech

d) Prodej doplňků na slevových serverech

 

 

Češi kupují na slevových serverech zájezdy pod 5 tisíc korun k moři a tuzemské za třetinu

Na Slevinku nabízeli okolo března zájezd za necelé 3 000 Kč a moc s ním neuspěli o měsíc později nabízeli zájezd za 799,- Kč a prodali hezkých 13 kusů. Na  Doluj.cz se s tím v poslední době nemazlili a nabídli zákazníkům jejich slevového portálu zájezdy za ceny vyšší než 10 tisíc korun, se kterými bohužel neuspěli. Na druhou stranu to byl zajímavý podnikatelský nápad, jak se trochu napakovat na boomu prázdninových zájezdů. Naopak zájezdy pod 5 tisíc korun umí Doluj prodávat a celkem jich prodali hezkých pár set.  Nakonec mne zaujal víkend v penziónu poblíž Žermanické přehrady, kterých se prodalo hezkých osmatřicet, takže Češi rádi šlapadla a Žermánky. Velmi zajímavých 500 zájezdů bylo prodáno při 63% slevě za necelé tři tisíce. Na slevových serverech lze prodávat i drahžší zájezdy a v mnoha případech je 50ti procentní sleva dostačující.

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej voucherů Tuzemské zájezdy na slevových serverech

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej voucherů Zahraniční zájezdy na slevových serverech

 

Se slevou 50% na slevových serverech voycher na jídlo prodáte, ale opravdové žně přicházejí při slevě nad 50%

Zajímavé prodeje voycherů na jídlo přicházejí při slevě větší než 50%, kde lze prodávat i dražší balíčky jídla nad 500 korun. Sleva 50% je standart a zákazník pravděpodobně půjde dál, cena jej nezaujme. Chcete-li zákazníky ohromit a přilákat, je vhodné užít slevu větší a to i o pár jednotek procent. Lze prodávat vše možné, jak jednu tak dvě porce, kávu a zákusek nebo slevu na pár piv, člověk u jednoho nebo dvou Radegastů většinou nezůstane. Otázkou je, zda li slevové servery “rekrutují” nové zákazníky do restaurace, kam byly vouchery zakoupeny nebo spíše zákazníky motivuje k tomu, aby příště zase zašel na slevomat a hledal další slevu. Odpověď bude asi někde uprostřed.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej voucherů Jídlo na slevových serverech

 

Mnoho Čechů do zdraví a vzhledu investuje, ale na slevových serverech pouze malé částky

Nejprodávanější byl vstup do Fitness centra se slevou přesahující 50%. Naopak permanentka na 20 vstupů do Fitness centra se skoro neprodala. Češi na slevomatu rádi zkoušejí a na druhou stranu se nechcou k ničemu zavazovat. Prodej voucherů, lze tedy použít jako marketingový nástroj k pozvání a předvedení produktu klientovi, ale žádné závazky od něj nečekejte. Na druhou stranu je zde prostor pro Vaše schopnosti zákazníka přesvědčit o tom, aby k Vám či Vaše služby navštěvoval pravidelně. Nejčastěji se prodávají masáže, vstupy do fitness a sauny, pedikúra, manikúra. Naopak služby vizážisty a jim podobným, moc žádané nejsou. Zajímavý nápad je prodej permanentek na lyžařský vlek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej voucherů Zdraví a vzhled na slevových serverech

 

Čím méně originální doplněk, tím větší sleva je třeba

Prodej slevy na květiny je velmi originální počin, a proto byl také tento kupón nejvíce prodáván. Sleva na vstup do solné jeskyně, který by byl dle mého názoru neprodejný, se velmi dobře prodával při slevě nad 50%. Naopak při menší slevě byl skoro neprodejný, což lze vést k závěru, že zákazníci nakoupí cokoliv, když na tom ušetří. Zda li to potřebují či ne, je už vedlejší. Přestože prodej kurzu angličtiny je na slevových serverech vcelku běžný, doluj.cz se podařilo prodat zajímavých 18 kusů za cenu přes 4 tisíce, což to jsou 2-3 třídy. Luxusní šperky či počítačové vizualice přestavby bytů moc prodejné nejsou.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prodej voucherů Doplňky na slevových serverech
 
 

Na slevových serverech lze prodávat více méně cokoliv

Zajímavý nápad měli například na Slevínku, kde se pokoušeli prodávat USB flash disky, bohužel sleva 33% byla pro zákazníky nedostačující. Důležitý je zajímavý, ideálně unikátní produt a ještě impozantnější sleva, bez které je produkt prakticky neprodejný. Mnoho inzerujících prodává své produkty na slevových serverech na hranici nákladů a otázkou je, zda li se jim to vyplácí a neměli by nabývat zisku, již při prodeji produktu a to i se slevou a provizí pro inzertní server. Například tvorba balíčků a tím i tvorby unikátních produktů je zajímavý způsob propagace a prodeje.

Prodej přes slevové servery není samospásný a častokrát to není nejvhodnější marketingový nástroj a prodejní kanál. V prvé řadě, je třeba zvážit, co od toho očekáváte a zda li se Vám to vyplatí.